Saturday 28 April 2012

Z wizytą u...

Kasia Przylepa mieszka w Warszawie razem ze swoimi córkami: siedmioletnią Agatką i piętnastoletnią Ingą.
Rozwiedziona od roku, sama wychowuje dziewczynki.
Kasia, z wykształcenia anglistka, z natury niespokojny duch- nie usiedzi w miejscu: jest tłumaczem przysięgłym języka angielskiego, pracuje jako lektor językowy na Akademii Medycznej, a dodatkowo dorabia sobie w agencji nieruchomości.
Nam opowiada o swoim codziennym życiu, tęsknotach i o tym jak bardzo zazdrości Carrie Bradshaw...


Jej lista ulubionych:


1/ ``Gotowanie. Bardzo lubię kombinować w kuchni.``
2/ ``Siedzenie przy kominku.``
3/ ``Czytanie. Ostatnio odkryłam przyjemność czytania w metrze w drodze do pracy.``
4/ ``Chodzenie po sklepach. Straszna `szmaciara` ze mnie.``


``Zawsze chciałam być mamą.
  Wyniosłam to z domu, tak zostałam wychowana.
  Jestem w stanie zrozumieć kobiety, które nie decydują się na zostanie matkami, ale dla mnie życie bez
  dzieci nie miałoby sensu.
  Z drugiej strony uważam, że nie można żyć samym macierzyństwem, bo krzywdzi się i siebie i , w pewnym
  sensie, dzieci.
  Wydaje mi się, że w życiu bardzo potrzebna jest różnorodność. Nie da się życ samą pracą, tak samo jak
  nie da się żyć samym domem.``


Agatki lista ulubionych:


1/ `` Zabawy``
2/ `` Chodzenie do przedszkola, bo jest tam fajnie i dają dobre obiadki.``
3/ `` Psy uwielbiam, bo są miłe, ale niektóre są nieprzyzwyczajone do dzieci. Ostatnio zapytałam się mamy
        dlaczego mnie nie urodziła psem.``
4/ `` Granie w karty piłkarskie. Kosztują tylko 3.90zł.``
5/ `` Mięciutkie przytulanki, bo jak się do nich przytulam to myślę, że się przytulam do mamy.``
6/ `` Mizianie po plecach i po głowie``.


Agatka o:


- swojej siostrze:
``Moja siostra dużo imprezuje i czasem siedzi na fejsbuku bez zgody mamy, ale bardzo lubię się do Niej
   przytulać.``
- o dziadku:
`` Lubię z Nim chodzić do McDonalda i na wesołe miasteczko.
   Jak mieszkałyśmy w Lublinie to lubiłam też jak zabierał mnie z przedszkola i jechaliśmy do Plazy, do
   `Smyka`.``
- o idealnym przyjęciu urodzinowym:
 `` Musiałoby być dużo balonów, dużo moich przyjaciół, tort owocowy z napisem `Agatki Urodziny`, panie,
     które obsługują dzieci i  prezenty -piesek .``
- o przyjaciołach:
`` Mam przyjaciela Antka. Antek ma zielony rower. Bawimy się razem w `Ślepca`.
    W przedszkolu zawsze bawię się z Mikołajem.``


 
- o kłamaniu:
 `` Inga mnie czasami zmusza do kłamania.``
- o tym kim by chciała być w przyszłości:
 `` Chciałabym być malarką. Najbardziej lubię malować zwierzątka.``


Inga chodzi do szkoły baletowej.
Na swoim koncie ma udział w kilku ważnych przedstawieniach, które odbyły się w Operze Narodowej: `Tristan`, `Dziadek do orzechów`, `Śpiąca Królewna` i `Kopciuszek`.


Ingi lista ulubionych:


1/ ``Dubstep``
2/ ``Moda. Lubię blogi modowe. Mój ulubiony to Alice Point.``
3/ ``Zdrowe odżywianie.``
4/ ``Sport``.



``Jestem samotną matką, ale nie czuję się przez to inna, gorsza.
  Jasne, że super byłoby mieć kogoś, ale takiej osoby w tym momencie w moim życiu nie ma. Trudno.
  Żartuję sobie z  tego ze znajomymi.
  Nie uważam też, że tylko dlatego, że sama wychowuję dzieci więcej mi się należy.
  Przydałyby się jakieś ulgi finansowe, ale nie można zrzucac wszelkich problemow na karb bycia samotną
  matką.``


 ``Logistyki w życiu codziennym tak naprawdę nauczyłam się po przeprowadzce do Warszawy.
   Wprowadziłam rutynę do dnia codziennego: wstaję, szykuję jedzenie dla Ingi, zabieram Agatkę do
   przedszkola, jadę do pracy.
   Jedyny mankament to to, że muszę Agatę odebrać o 17-stej z przedszkola.
   W Warszawie jest wtedy dramatyczny ruch , a ja nierzadko mam popołudniowe spotkania.
   Gdyby był tu mój były mąż albo moja mama, nie miałabym takiego stresu.
   A tak, jestem zdana wyłącznie na siebie.``


``Inga cudownie zajmuje się Agatką, ale staram się Jej tego obowiązku nie narzucać.
  Ona sama proponuje, że zajmie się młodszą siostrą.
  Jej szkoła jest bardzo specyficzna i pochłania  dużo czasu i energii. Wraca do domu zmęczona, więc z
  domowych obowiążków jest praktycznie zwolniona.
  Ale, dzięki Bogu, ma świetny kontakt z Agatką. One nawet razem śpią wtulone w siebie.
  A ponieważ mieszkanie jest bardzo małe, i jesteśmy cały czas na kupie, one też potrzebują trochę czasu
  tylko dla siebie i lubią jak ja wychodzę z domu.``


``Inga poszła do szkoły z internatem jak miała 11 lat.
  Baliśmy się o nią , ale Ona to praktycznie na nas wymusiła.
  Pierwszy rok spędzony w bursie, 170km od domu, był dla Niej bardzo ciężki.
  Brakowało Jej ciepła...
  Przyjeżdżała do Lublina co dwa tygodnie, a w międzyczasie ja jezdziłam do Niej, ale to nie wystarczało.``


`` Kilka lat temu zmarła moja mama. Zabrał Ją nam nowotwór.
   Chciałabym być taką matką jaką zawsze była Ona, ale to nierealne. Nigdy Jej nie doścignę.
   Moja mama była `matką wszytskich` , jakkolwiek to brzmi.
   Była również dla mnie autorytetem absolutnym.
   Brakuje mi Jej bardzo, szczególnie teraz, kiedy sama jestem, tak samo jak Ona kiedyś, matką dwóch
   córek.
   Uwielbiam siadać na werandzie w domu w moich rodziców w Kazimierzu. To jak siedzenie `obok mamy`.
   Ona jest tam cały czas, cały czas czuję Jej obecność...
   A jak świat wali mi się na głowę biegnę do mojej młodszej siostry.``


`` Moja rada dla innych mam ....
   Chociaż bardzo się tego pragnie, nie można chować dzieci  pod kloszem. Trzeba im pokazywać świat
   dorosłych, ale nie wolno ich do tego świata zbyt wcześnie wpuszczać, bo bardzo łatwo problemy
   rodziców mogą się stać problemami dzieci. Tego należy im oszczędzić, za wszelką cenę.
   Ja i mój były mąż popełniliśmy, niestety, ten błąd. Można było tego uniknąć, ale tak się nie stało.
   To z moimi córkami pozostanie do końca życia...
   Nie powinno się stwarzać sztucznych sytuacji i nie można być ze sobą na siłę, dla dobra dzieci, bo to ma
   efekt odwrotny. Dzieci rozumieją i widzą więcej niż nam się wydaje...``


`` Nie rozstaliśmy się z mężem z winy tylko jednej strony.
   Problemy narastały przez lata.
   On był moją wielką miłością, ale ja nigdy nie czułam się jak integralna część Jego życia.
   Był bardzo opiekuńczy w stosunku do dziewczynek, ale One też nie były dla Niego najważniejsze.
   Przynajmniej takie miałam wrażenie.
   Miał inne priorytety, a ja tak bardzo chciałam być na pierwszym miejscu...
   Do samego końca naszego związku  miałam nadzieję, że wszystko jakoś się ułoży, że się dogadamy.
   Ale w Jego życiu było wciąż mnóstwo tajemnic. O pewnych planach czy inwestycjach ja dowiadywałam
   się  zawsze ostatnia, albo nie dowiadywałam się w ogóle.``


  `` Zanim wzięliśmy rozwód byliśmy przez dwa lata w separacji.
   Wtedy wyjechał za granicę...Dowiedziałam się o tym dopiero jak już tam się znalazł....
   Jaki z tego morał?
   Niektórzy ludzie nigdy nie powinni być razem.
   Nie powinni nic robić na siłę, bo coś wypada, bo tak trzeba. Nigdy, nawet jeśli jest to wbrew wszystkim
   wokół.``


 ``Agatka jest bardzo spokojnym i naprawdę grzecznym dzieckiem.
   Ona się zawsze sama sobą zajmuje.
   Sama też się ubiera. Sama decyduje o tym co chce na siebie włożyć.
   Zawsze taka była... Jej dyscyplinować nie trzeba.
   Inni nie mogą wyjść z podziwu jaką grzeczną i samodzielną dziewczynką jest Agatka.
   Inga jest totalnie inna.
   Przede wszystkim jest bardzo zamknięta w sobie...
   Staram się to zrzucać na karb dojrzewania...``


`` Chciałabym, żeby moje dzieci były przede wszystkim zdrowe.
   Wiem , ze to brzmi jak banał, ale nie ma dla mnie nic gorszego niż choroba dziecka.
   Jak z dziewczynkami coś się dzieje ja sama zamieniam się w dziecko.
   Robię się totalnie bezradna.
   Panikuję.
   Zupełnie nie wiem co zrobić.
   Totalnie się rozsypuję.
   W takich sytuacjach proszę o pomoc moja siostrę.``



``Nie mam wielkich wymagań co do tego co moje córki będą w życiu robić.
  Jeżeli Indze nie uda się zajść daleko w balecie, to będzie ok, pod warunkiem, że będzie miała jakiś plan
  awaryjny.
  To samo z Agatą. Musi mieć plan `b`.
  Będą , oczywiście, zawsze mogły liczyć na mnie, dopóki żyję.
  Tak zawsze było w mojej rodzinie i ja sama wszystko co mam zawdzięczam rodzicom. To nie jest żadna
  tajmnica.
  Ale martwię się czy  będą mogły liczyć na ojca? Tego nie wiem. Mam nadzieję , że On się kiedyś
  ocknie.Byle tylko nie było za pózno....
  Dlatego chcę, żeby były przede wszystkim  niezależne, żeby nie musiały się zamartwiać o tak przyziemne
  rzeczy jak np. z czego opłacić rachunki ``.



`` Do Warszawy przeniosłam się wyłącznie ze względu na dzieci.
   Chciałam, żeby Inga mieszkała ze mną, a poza tym nie chciałam, żeby dziewczynki oddaliły się od siebie, a
   tak by się pewnie stało gdybym została w Lublinie.
   Odkąd jestem w Warszawie dużo się zmieniło.
   Ustały kłótnie między mną i Ingą .
   Wieczorami siadamy i gadamy...
   Owszem, musiałam zostawić moje ukochane , ponad 100-metrowe, mieszkanie na rzecz klitki, ale dajemy
   radę. Przede wszystkim jesteśmy razem!
   Chociaż Agatka tęskni za Jasiem, synkiem mojej siostry. Są do siebie bardzo przywiązani. Jezdzimy więc
   często do Lublina albo wszyscy spotykamy się w Kazimierzu.``


`` Nie mogłabym funkcjonować bez japonek, baletek i jeansów. To jest podstawa mojej garderoby.
   Gdyby było mnie na to stać ubierałabym się u Ralpha Lauren`a, buty kupowała u Marc`a Jacobs`a, a
   torebki wyłącznie u Furli.``


`` Kosmetyki, których używam to:
   - fluid z filtrem ( Calvin Klein )
   - błyszczyk w jasno-różowym  albo brzoskwiniowym odcieniu
   - krem nawilżający `Celia`-moje odkrycie roku!
   - kolagen w żelu ( do twrzy i do ciała )- widzę efekty i jestem już od tego preparatu uzależniona``


`` Nie wstydzę się przyznać, że miałam botox.
   Tylko raz, i tylko 5 nakłuć.
   To było pół roku temu.
   Chciałam, żeby efekt był w miarę naturalny i tak tez się stało. Zniknęła nieładna
   bruzda między oczami.
  `Starzeć się trzeba ładnie` jak mawia moja kosmetyczka.``


`` W domu otaczam się aniołkami. Wierzę, że nade mną czuwają...``


Kwestionariusz Proust`a


1/  Jaka jesteś?
     Uczuciowa, zwariowana, zalatana, spontaniczna, ambitna
2/  Twoja ulubiona zaleta ( własna )
     Uczuciowość
3/  Co najbardziej cenisz w przyjaciołach?
     Lojalność, szczerość
4/  Co najbardziej lubisz robić?
     Jezdzić na nartach
5/  Twoja idea szczęścia
     Szczęście moich dzieci
6/  Twoja idea nieszczęścia
     Choroba dzieci
7/  Życiowe motto
     Ciesz się życiem każdego dnia, bo nigdy nie wiesz kiedy się skończy...
8/  Kim chciałabyś być?
     Chciałabym mieć życie Carrie Bradshaw
9/  Twoje miejsce na ziemi
     Mała wysepka, najlepiej pół dzika, z barem na plaży, w którym są kolorowe drinki:)
10/Ulubiony kolor
     Granat i beż
11/Ulubiony kwiat
     Czerwone róże i anemony
12/Bohater
     Moja mama
13/Ulubiony pisarz
     Zafon i Scott Fitzgerald
     ( jak skończyłam czytać `Cień wiatru` nie mogłam sobie dać rady, to było tak jakby nagle skończyło się
     moje życie..)
14/Ulubiona postać fikcyjna
     Holly Goolightly
15/Czego najbardziej nie lubisz w zachowaniu innych osób?
     dwulicowości
16/Jakim talentem chciałabyś być obdarzona?
     umiejetnością tańca w balecie
17/Stan Twoich mysli w tym momencie
     Jestem szczęśliwa
18/Twoja największa słabość
     Nieumiejętność dokonywania wyborów i beznadziejna intuicja
19/Dla jakich wad u innych masz najwiekszą tolerancję ?
     Bałaganiarstwo i wybuchowość
20/Kiedy kłamiesz?
     Jak sie wstydzę...
21/Czego najbardziej w życiu żałujesz?
     Jednej jedynej decyzji, która zaważyła na reszcie mojego życia...
22/Twoje największe osiągnięcie
     Moje dzieci
23/Twoja najcenniejsza umiejętność
     Umiejętność adaptacji do każdych warunków i podejście do życia : BYLE DO PRZODU
24/Grzeszne przyjemności
     Białe wino, czekoladki, `SATC`, `Dwóch i pół`
25/Jakich słów nadużywasz?
     `Przepraszam`
26/Gdybyś mogła coś zmienić w swoim charakterze....
     Byłby to niepoprawny romantyzm
27/Gdybyś mogła zmienić cos w swoim wyglądzie...
     Chciałabym być wyższa
28/Podróż życia
     Kuba
29/Cola czy Pepsi?
     Cola
30/Herbata czy kawa?
     Kawa
31/Przystawka czy deser?
     Przystawka
32/Morze czy góry?
     I to i to!
33/Ulubiony film
    `Stalowe magnolie`
34/Szpilki czy baletki?
     baletki
35/Jak byś chciała umrzeć?
     Szybko


     

1 comment: